Babymassage och lite annat

Idag har jag, Jimmy och Milla varit på babymassage för andra gången. Det är jättemysigt och så kul att lära sig hur man ska göra för att t.ex. stimulera tarmarna. Inte för att Milla haft några besvär med magen, men hon tycker ändå att det är jätteskönt att bli masserad. Det är också roligt att träffa andra med barn i samma ålder, även om de är mycket äldre än oss.

Håller på att försöka nå min normalvikt nu också, men det är svårt att äta "lagom". Blir antingen för mycket och massa snask, eller nästan ingenting alls = inte bra för kroppen. Hoppas att lära mig balansera och äta lagom, men det är inte det lättaste då jag är ganska otålig.

Sitter här med en Ab Tronic på magen, ni vet en såndär träningsmaskin som skickar elektriska impulser till musklerna, hittade en för femtiospänn på Tradera, så jag gör ett försök att trimma magen lite. Om den inte fungerar får jag i alla fall lite skön och välbehövlig massage.

Nu har jag även gjort upp med skolan om hur jag ska kunna läsa klart Graf A i vår. Känns jätteskönt för rektorn,  specialpedagogen och läraren är verkligen hjälpsamma. Så en hundrapoängskurs blir åtminstone färdig i vår -förhoppningsvis.

I helgen ska vi hälsa på mina föräldrar i Floby. Ska bli spännande att se hur Milla reagerar på katterna nu. Tidigare när vi varit där har hon inte brytt sig så mycket om någonting annat än mat.

Syrran åkte till USA i korses och ska vara borta till någongång i Maj. Måste erkänna att jag är lite orolig då hon är väldigt impulsstyrd och naiv. Men det kommer säkert vara jätteroligt för henne, hon och en kompis, som ska jobba där som modell, ska åka runt i många delstater - blir säkert en härlig upplevelse!

Nu gråter Milla så jag måste gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0